Ako povedať klientovi, že zdražujete? 

Ako povedať klientovi, že zdražujete? 

Cenník: máte ho nastavený správne?

Je dôležité poznať svoju hodnotu a tú nepodceňovať, ale ani nepreceňovať.

Vďaka dobre nastaveným cenám je vaše podnikanie zdravé a vy nemusíte žiť v strachu, či vystačíte na vyplatenie všetkých nákladov. Je váš cenník nastavený správne?

Ako zostaviť cenník v salóne?

• Nastavte si cenník podľa svojich skúseností.

• Vaše ceny ovplyvňuje aj lokalita.

• Ceny musia zohľadňovať vaše náklady.

Signály, ktoré vám povedia, že váš cenník je zle nastavený, sú nasledujúce:

• máte množstvo klientov, no ledva si finančne vystačíte,

• v poobedných hodinách už citeľne nemáte dostatok energie na klientov,

• strácate pravidelných klientov,

• klienti si po prvej návšteve nepýtajú nový termín ani sa dodatočne neobjednajú opäť,

• počas dňa sa idete takmer zodrať, aby ste všetko stihli, pomaly nestíhate ísť ani na WC,

• snažíte sa byť lacnejší ako konkurencia,

• cenník máte okopírovaný podľa konkurencie v okolí,

• svoje služby ponúkate na zľavových portáloch.

Kompletný a detailný postup, ako zostaviť cenník, nájdete na webovej stránke www.marketingpresalony.sk

Najväčší šok, ktorý môžete svojmu novému klientovi spôsobiť, je povedať mu iba finálnu sumu až na úplnom konci.

Ako hovoriť s klientom o cene

Je veľmi profesionálne, keď sa o predbežnej sume za danú službu bavíte s vaším novým klientom ešte na začiatku – pred procedúrou. Informujete ho, čo koľko stojí. Takto aj využijete priestor ukázať, ako svojmu remeslu perfektne rozumiete a že je v dobrých rukách. Ľudia sú za kvalitu ochotní platiť.

Pri vašich stálych zákazníkoch je to trochu iné. Už zhruba vedia, koľko vaše služby stoja. Máte s nimi vybudovaný dobrý vzťah a veria vám ako profesionálovi. Preto im ponúkajte „UPSELL“ – teda predaj produktov a procedúr navyše. Váš klient potrebuje počuť vaše odporúčania a argumenty, prečo to potrebuje. Verí vám a je ochotný zaplatiť viac, ak je to podľa vás ako profesionála potrebné.

PRO TIP: Majte svoj cenník viditeľne vystavený. Napríklad ako obrázok v peknom rámiku pri zrkadle. Zákazník bude takto jasne informovaný a vyhnete sa prekvapeniam pri platbe.

Ako hovoriť o zvýšení cien

Pokiaľ svoje ceny plánujete navýšiť, informujte o tom svojich klientov. Ak je to z dôvodu ekonomickej situácie, nemáte na výber, pretože vaše náklady stúpajú.

Ak je to napríklad na základe toho, že ste absolvovali školenie, ktoré vašu prácu posunie na vyššiu úroveň, váš klient by o tom mal vedieť, pretože výsledok na jeho pleti alebo tele bude oveľa lepší a výraznejší.

Ak ste nakúpili drahšie a kvalitnejšie materiály/prístroje, opäť sa to odrazí na výsledku vašej práce. Klientovi treba vysvetliť, že sú to inovatívnejšie materiály, do ktorých ste investovali, aby mal váš klient lepší výsledok z procedúry, no zároveň to takisto ovplyvňuje výslednú cenu. Ak ponúkate niečo revolučné, čo ešte nikto nemá alebo to na slovenský trh ešte nedorazilo, je to opäť dôvod na vyššiu cenu. Vopred si však dobre overte, či ste naozaj prví na trhu. Nastavenie cenníka sa môže zdať ako zložitá úloha. Ak by ste mali akékoľvek ďalšie otázky, rada vám na ne odpoviem.

Čo je jediným kľúčom k úspechu salónu? Vzdelávanie.

Potvrdia mnohé profesionálky, medzi nimi aj Erika zo Sabinova či Mariana z Čachtíc, ktoré majú svoje vlastné úspešné salóny. Na vlastnej koži pochopili, že neustále zlepšovanie svojich vedomostí a zručností vás ako jediné môže posunúť vpred. A je jedno, či máte salón v malej dedinke alebo v meste. Ľudia si vás nájdu, pretože vedia, že sa im oplatí za vami pricestovať.

Každé jedno školenie, ktoré absolvujete, sa odrazí aj vo vašej práci. Preto nikdy neváhajte nad akoukoľvek ponukou kurzu či školenia, ktorá sa vás dotýka. Ak cítite, že potrebujete zapracovať na online prezentácii svojich služieb, potom vám odporúčam akýkoľvek kurz z ponuky na webovej stránke

www.marketingpresalony.sk, kde si môžete vybrať presne taký kurz, aký potrebujete. Prípadne ak máte akékoľvek otázky o marketingu vášho salónu, neváhajte ma kontaktovať na

patricia@marketingpresalony.sk. Rada vám pomôžem s otázkami, ktoré vás zaujímajú.

Patrícia Jaššová

Patrícia Jaššová,
marketingová konzultantka
pre salóny krásy,
www.marketingpresalony.sk